tisdag 27 mars 2012

Sömnlös

Vi har en råtta i köket.
Hur vet jag det? Jag skulle koka midnattsägg och det lilla kräket bestämde sig för att skrämsel är bästa försvar, och därmed kastade sig rakt över köksgolvet och in under spisen framför mina fötter. Såhär såg jag ut:
Skriet av Edvard Munch.
Min exakta känsla.
Vi har en råtta i köket.
Vi har en råtta i köket.
Vi har en råtta i köket.
Vi har en råtta i köket.
Vi har en råtta i köket.
Vi har en råtta i köket.
....nämnde jag att vi har en råtta i köket?...
Adjö adjö skönhetssömn, adrenalinet i mitt blod är nog för att skänka lite mysig arytmi till en medelstor ponny- dvs, kommer nog att hålla mig vaken ett tag.

Fasen, inte nog med att man inte trivs med huskompisarna, utan rättor och skit ska flytta in eftersom de inte stänger köksfönstret om nätterna. Tack. Hemskt mycket tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar