söndag 1 januari 2012

HAPPY NEW YEAR!

Och så trädde även denna del av världen in i glorious 2012. Året då världen ska gå under, är rackarns nyfiken på det där alltså!
Så nyår firades i Staffhouse, en lägenhet i downtown för att sedan och slutligen somna på Mike's soffa. Helt enkelt en trevlig kväll! Eller trevlig...HELT JÄVLA OSLAGBAR! Nico blev utslängd från lägenheten (efter att ha ramlat över vår brownie-kaka och krossat en flaska vin), jag hade en väldigt intressant *host* konversation med Mike om min melodiska accent och mexicanarna lärde mig fula ord. Woundebart!

Idag kilade vi ner till English bay och hoppade i. Jisses. Sjukt kallt kan man väl lugnt säga, men doppade mig ändå 3 gånger! Mamma, pappa- ja, jag är nog lite knäpp trots allt. Men attans så uppfriskad man vart efteråt, vem behöver kaffe såhär dagen efter liksom- det är ju bara att hoppa i Stilla havet så är man igång för resten av dagen sen!
Eller nej, är sjukt trött nu och klockan är bara halv sju haha.

Ja, jag ser ut som ett annat pucko när jag springer, men so what; I FREAKIN' DID IT!

EDIT: Vancouverborna gör alltså detta varje år på nyårsdagen, de kallar det The Polar Bear Swim. Jag tänkte att man kan ju liksom inte missa den enda chansen man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar