måndag 30 januari 2012

Chinese New Year

Igår släpade jag mig motvilligt till downtown med bussen som gick 11.10 eller något (ja, jag gillar att sova LÄNGE på helgerna), för att sedan vänta 30 min på Anna som var sen. Som vanligt haha! Inte var det världens bästa start på dagen, men det blev bättre sen.
Vi slogs med korta asiatiska tanter beväpnade med paraplyn som de beslutsamt och metodiskt försökte snitta halspulsådern på oss med. Att de inte talade ett ord engelska (trots att de valt att bosätta sig i ett engelsktalande land hrm hrm..) gjorde ju striden så himla mycket mer spännande!
Men eftersom vi har europeiskt blod i ådrorna med inslag av nordisk viking tog vi oss vinnande ur striden och kunde mer eller mindre njuta av paraden som ju var vårt mål från allra första början.

På kvällen blev det yoga för min del och sen bio med Anna och Emma. Någon film med Tom Hanks och Sandra Bullock "Extremly loud and incredibly close" eller något sådant...minns inte riktigt, men det var en bra film om än inte den bästa.


Le parad de Kines




 Drakarna var ju så jävla söta haha!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar