måndag 9 januari 2012

Lite si och så

Oj oj oj så tiden går! Jösses.
Det lyckades gå en hel vecka sen mitt senaste blogginlägg utan att jag riktigt hann märka det..
Genast var det ju tillbaka till jobbet som gällde och med dunder och brak kraschade både ugn och kvitto-maskin. Härligt!
Efter de döda veckorna vid jul och nyår var det väl skönt med en kickstart så man vaknar riktigt ordentligt efter semestern (dvs mina 3 lediga dagar runt jul och nyår). Både Aida och jag har i övrigt gått på omedveten (dock målmedveten) jakt och fångat oss två präktiga förkylningar! Måste erkänna att hennes är grymt mycket häftigare än min dock, det är ju bara med nöd och näppe som den håller mig vaken om nätterna.

Förkylning eller icke, idag hoppade jag förbi det skojiga folket på east pender street till mitt framtida nya rum. Hur fint som helst! 575 dollar och det ligger i downtown så jag sparar 66 dollar på busskortet (det kostar egentliget 81 men så är ju det här rummet hela 15 dollar dyrare..well...you get the math!) och har ett badrum med inbyggd värme!! det ni....! Det har jag inte haft på 4 månader snart.

I helgen var vi ute på The Cambie och partajade, roligt roligt och i lördags umgicks jag med killen som äger medelhavsmatstället på min foodcourt. Well, han och hans kusin alltså, fin fint, ställde in mig på att betala á la studenstil liksom (var man för sig dvs), men tydligen finns det de som tjänar så de klarar av BÅDE hyra och nöje. Intressant..
'
Nähe, nu skriker halsen efter honungsvatten, ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar