fredag 23 september 2011

Dag 3

Så jag tog bussen ner till downtown i vanlig ordning och började leta efter Canadian Trust, TD, som är banken jag skulle till. Åter igen sprang jag fram och tillbaka i över en timme innan jag fick den briljanta idén att jag skulle fråga på den banken där de inte hade tid (lång historia, don't want to make it short).
Sen tog det typ 5 min, och nu har jag ett sk. checking acount och ett gratis saving acount.
Synd att bra idéer kommer sent i mitt fall.


Efter det köpte jag lite "formella" kläder på H&M eftersom jag inte fick med mig så värst mycket kläder. Där gick ca 600 kr..ehe..men jag är nöjd iaf.
Innan i dagarna har jag inte riktigt fått uppleva denna omtalade kanadensiska vänlighet men idag hann den sannerligen ifatt mig på Futureshop där jag köpte en adapter för att kunna ladda mobil och dator, det är helt otroligt hur vänliga de var där, och hjälpsamma.
Jag blev helt upplyft av det besöket haha!

Imorgon ska jag på en andra intervju på Nando's chicken, så nervöst! Jag ska följa någon och få en inblick i hur jobbet kommer att se ut, och det är viktigt att jag tar initiativ och visar intresse. Shit..har märkt att det inte är det lättaste när man är laggad och ovan vid språket.
Men det ska nog gå bra, managern var tydligen imponerad av min intervju- snacka om att man bli stolt!

Jag är så glad över detta haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar