fredag 23 december 2011

GO CANUCKS GO!

Himmel och pannkaka vilket rackarns ös det var i måndags! Bilden är tagen under uppvärmningen, ungefär 15 min senare (grov gissning) var i stort sett alla platser fyllda och man blev ju fullständigt tårögd när hela stadion brast ut i "Oh Caaanadaaaaaaaa...".
Så fruktansvärt mäktigt!
När första målet gjordes hoppade hela publiken upp, öl och popcorn flög åt alla håll- men ingen brydde sig! VI GJORDE JU MÅL! Och vem gjorde målet om inte H. Sedin...just innan matchen köpte jag en t-shirt med hans namn och nummer (33). Stolt svensk höhö!
Och sen vann vi med 4-0, kvällen var fullbordad och jag somnade lugnt med min goa t-shirt på mig.

Igår hade vi pubnight och jag snackade med de nya svenska (!!) pojkarna som flyttat in i huset för en tid, trevligt trevligt. Jag ser mycket fram till helgen festligheter, så länge jag kan hålla reda på allt som jag förväntas närvara vid ha!

Idag träffade jag Mike och åkte skridskor igen, givetvis tyckte ändalyktan min att närkontakt med isen, det är grejer det! Detsamma tyckte mina arma knän och efter det tog vi en kaffe och en varm choklad på Blenz.

Om 6,5 h ska jag upp och prata med släkten. Jag hoppas verkligen att farfar är där (no offence. övriga släkten, men ni har ju faktiskt dator allihopa..)

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar